NZ Noordereiland 2 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu NZ Noordereiland 2 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

NZ Noordereiland 2

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

09 December 2010 | Nieuw Zeeland, Nelson

Organische zwavelverbindingen

In het midden van het noorder eiland ligt Rotorua, onze volgende stop na de hot beaches. Ook deze plaats staat bekend om z'n geothermische activiteit. Wat echter het meest in het oog en neus springt zijn de zwavel luchten die er hangen, of te wel "die rot eieren" zoals Tessa het zo plastisch omschreef. Verbazend hoe dat ook weer snel went eigenlijk. En het levert mooie plaatjes op bij geiserparken in de buurt. Prachtige landschappen met mn veel stoom, bizarre kleuren en kokende modderpoelen. En de maori's leven vaak tussen deze heetwaterbronnen. Beetje bizar te zien, dorpje geheel in de mist, met zwavelgeur en al en als ze koken gooien ze gewoon wat maïskolven in de bron....
En campsites maken hier en daar ook goed gebruik van de hotsprings. Heerlijk te kunnen kiezen uit 10 verschillende warme baden, vooral om de dag te beginnen op een willekeurige verjaardag, in the middle of nowhere.

Adrenalientje

Die Nieuw Zeelanders weten bijzonder veel activiteiten en attracties te verzinnen. En dat zelfs van de meest banale dingen. Van een gewone boerderij maken ze een grote show, noemen het pretentieus Agrodome en je bent weer een paar uur van de straat. En, eerlijk is eerlijk, erg vermakelijk. Zeker voor stadsmeisjes leerzaam en leuk zelf een koe te melken (ok, daarvoor hoef je inderdaad niet 18.000 km te reizen!)
En ook aan de adrenaline wordt aandacht geschonken. Zorben: neem plaats in een plastic bal, maatje erg groot, en laat je van een heuvel afgooien. Ook aan de kleintjes wordt gedacht. Luge, in een klein karretje de berg afscheuren, geschikt voor kinderen vanaf het moment dat ze 'harder' kunnen zeggen. Erg cool.
En de bungy natuurlijk. Zeer geschikt voor oudere jongeren van rond de 44.

Wind

Het zuidelijkste puntje van het noordereiland is Wellington. Prima plek om op het strand uit te waaien.....of op de stoep, of bij de bakker. Het waait er nl continu en vrij straf. Maar het is een prima plek om te vertoeven. Met veel hippe kroegen en trendy eettenten, zowaar weer wat bruisend (wel een recente ontwikkeling, voor diegenen die dat uit ervaring niet herkennen).
We verbleven bij een oude buurjongen en klasgenoot die daar woonde. Top locatie uiteraard, prachtige uitzichten. Genoten van gastvrijheid en weerzien na meer dan 22 jaar. En voor Tessa en Ella ook weer eens lekker om te dartelen met leeftijdsgenootjes!

• 09 December 2010 - 10:49

Nathalie S:

Voelde jullie je aangesproken ;). Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten en echt vakantie hebben. En ja we wachten rustig af op de foto's (maar wel een beetje snel graag :) ).

Groetjes vanuit Limmen

• 09 December 2010 - 10:55

Caroline T:

Wat heerlijk om te lezen!! Maar .....wat zullen jullie balen als je hoort dat het hier in the Middle of NL zo prachtig is....besneeuwde toppen van de bomen, sneeuwpoppen in de tuin, de roodborst die lekker geniet van een bolletje vogelzaad, een stralende zon en geen rotte eieren ;)
    Ik wacht vol spanning op jullie foto's!! Dikke kus Caroline

• 09 December 2010 - 11:22

Jaap :

Ja bijna op de helft al weer van jullie uitstapje. Prachtige foto's met die 2 ( sorry 3 )mooie meisjes .
    Gek alleen dat Ella zich hier waarschijnlijk later niets van herinnert . Leuk dat je ons zo toch een beetje mee laat reizen , wij genieten er in ieder geval erg van .

groet Jaap .

• 09 December 2010 - 18:21

Dick T.:

Gaaf zeg die bungy jump maar waar is de camera om je eigen sprong vast te leggen Rene?
    Geniet optimaal want de tijd vliegt....
    Groet, Dick

• 10 December 2010 - 18:42

Snelle Jelle:

florrieeeeeeeees. heb nu al door dat je kunt reageren. naast whats up die net is geinstalleerd nu ook uitvoerige reacties hier. jongens wat ziet het er mooi uit. mooie foto's ook. zie al weer dat flo r erg moeilijk de camera uit handen kan geven. zie nu ook dat het noordereiland echt de moeite waard is. en dan te bedenken dat 'the best yet to come is' zeg maar. hoe hoog was die bungeejump eigenlijk bloempie.denk er zelf ook namelijk sterk over om het eens te doen :). ook cool dat je het even tussen neus en lip noemt.

liefs kj

• 10 December 2010 - 20:23

Suzan:

Ja hoor..... weer super allemaal !. De ballen foto doet ons erg denk aan teletubbies land. Lijkt me erg leuk. Heb je de mail trouwens nog gelezen op chello? Morgen wordt bij ons in ieder geval de kerstboom gehaald en opgetuigd voor Mac in ieder geval super, want hij mag vast weer een ritje op de tractor maken.. verder niet veel spannens, geen kokend water, ritjes van de berg af of lekker in het zwembad zitten... Vanaf volgende week weer sneeuw verwachting. Dus dikke pret weer..... met z'n allen weer in de file.

• 11 December 2010 - 22:11

Linda:

Het contrast kan niet groter zijn; heerlijk met baby Samuel in mijn armen de prachtige foto's aanschouwen en leuke verhalen lezen. Enjoy!

Kus

• 12 December 2010 - 16:19

Karel:

chickies, dit is niet normaal meer. blonds have more fun zeggen ze, nou da's waar. en ik maar zwoegen hier in Amsterdam. sleeen, sinterklaas, kerstboom optuigen, zwemles. nou ja, eigenlijk ook best leuk dus. wel jammer dat ik wat ziekig ben. en je weet hoe mannen ziek zijn. Zieeeeehhhhieeelig. toch, Rene?
    ik stuur jullie even mijn meest recente foto's op de mail. beetje oefenen he dames. jullie foto met de olifant maakt de meeste indruk om me. wow! ik ga nu maar even visiekijken.

mazzel!
    Karel

p.s. Ella, die pruik neem je wel mee naar NL mee terug he? dat wil ik nog een keertje live zien.
    ps oh en m'n moeder vindt dat jouw vader en moeder ook wat foto's van met z'n 2-en moeten maken.
    ps Elke dag vertel ik wel 2 keer dat ik van de bank gevallen ben, boem, au. niet dat het indruk gemaakt heeft hoor. egnie...

• 12 December 2010 - 21:47

Tijmen En De Rest:

Ziet er goed uit Bloemetjes. Have fun. And don't miss Queenstown - nog meer adrenaline-boosters.
    Het ga jullie goed verder!

Tijmen en de rest.

• 13 December 2010 - 13:54

Quita:

Wat een verrassingen allemaal! Ik kan zo lekker mee genieten van al het moois wat jullie mee maken!
    Hier sneeuwt het weer en bibberen we van de kou! X

• 14 December 2010 - 16:06

Tineke Bakkum:

Heerlijke verhalen en naar ik dacht prachtige foto's. Dan die ene foto van die onschuldige, schattige lieve kleine meisjes al sjouwend met de porta potti. Ongetwijfeld met grote blaren in hun kleine handjes. Ja, als je dit iedere dag moet doen van Papa en Mama.
    Jullie moeten je echt schamen!!

P.S. ik ben blij dat we in Limmen een vast toilet hebben.

• 16 December 2010 - 13:56

Hendrike:

Queenstown it is! de hoogste bungy ter wereld (uhhh, 12 jaar geleden in ieder geval), er heen vliegen met een helicopter door de canyons, met een speedboot over de rivier, tandem dive. ach.. eigenlijk alles wat je vooral moet doen als je 2 kleine kindjes heb. kunnen jullie nog even een e-mailadres sturen, we zijn het kwijt en willen nog een foto sturen.

kussen van ons allevier, we missen jullie.

• 16 December 2010 - 14:04

Yvonne:

Het kan niet anders dan dat jullie alleen maar aan het genieten zijn!
    Ik benijd jullie alleen niet wat betreft het "ballen experiment"!
    Zijn jullie daar echt vrijwillig ingegaan?
    en René , je gaat ons toch niet vertellen dat dit iets is voor het volgende praktijkuitje?
    Geniet er nog maar even lekker van, want je bent maar één keer jong en voor je het weet zit je hier gewoon weer aan de "aardappelen"!

Liefs Yvonne

• 16 December 2010 - 15:25

Joachim:

He allemaal,

Ziet er geweldig uit en ik ben erg jaloers! En ongelofelijk dat jullie nog meer da 40 dagen weg zijn! Ik ben nu erg voorzichtig met de jongens, want mijn eigen huisarts woont in de rivierenbuurt en dat is toch wat ver rennen met één van de jongens (waarschijnlijk Karel). Geniet van deze unieke tijd. En ik pas op jullie huis, don't you worry. Heb al iemand weg moeten jagen!!

• 17 December 2010 - 03:37

Silvester:

Ziet er prachtig uit allemaal!

Wacht met spanning op de reisfoto's van de pols potten kerstballen!

Geniet met volle teugen,
    Gaby, Renée, Derk & Silvester

• 19 December 2010 - 08:51

Sandra Bloem:

Hoi bloemetjes, dat is genieten! Wat een prachtige reis. We wensen jullie nog heel veel plezier
    en hele fijne fesstdagen in de camper, een dikke knuffel voor de meiden en ontzettend leuk dat jullie
    gebeld hebben. Geniet ervan, liefs sandra
Sabine Rene Tessa Ella

Actief sinds 10 Aug. 2010