Fiji - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Fiji

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

17 Januari 2011 | Fiji, Suva

Tropenrooster

Weekje Fiji hebben we nu achter de rug en kunnen nog niet echt zeggen dat we veel van het land gezien hebben. Twee eilanden om exact te zijn welke weinig groter zijn dan een postzegel.

En weer een enorme culture en holiday shock uiteraard. Terug in de tropen en van de energieke activiteiten naar het even helemaal niets doen. Het acclimatiseren ging uitermate soepel kan ik zeggen.
Ok, de aankomst was minder soepel. Na de landing in een boot richting Treasure Island, het eerste eiland. Noodweer, storm, regen, wind en hoge golven en dan een uurtje in een kleine boot. Doorweekt, groen en geel zetten we voet aan wal op schat eiland. Maar eenmaal in onze strandhut, is alles vergeten en is het heerlijk genieten. Het eiland is in 5 minuten rond te rennen, heeft één hotel en dat is het.
Je waant je echt in Expeditie Robinson. Interessante psychologische ontwikkelingen tussen eilandbewoners enerzijds en de continue strijd om voedsel anderzijds (welke gelukkig 3 keer per dag klaar staat, dat dan weer wel).
En op het moment dat je begint te beseffen dat zo'n rond strand wel erg beperkt is, is het, na 5 dagen, tijd om weer verder te island hoppen.

Mana Island. Half uurtje varen en we zitten op een iets groter eiland. 15 minuten hardlopend van één kant naar de andere kant. Klein dorpje op het eiland maar stelt nog allemaal weinig voor. Gelukkig is het strand daarentegen perfect.
Het weer wisselt nog al. Temperatuur is  heerlijk, meestal tegen de 30 graden, dag en nacht. Zon en hevige stortbuien kunnen zich hier echter heel snel afwisselen. Gelukkig hebben we een heerlijke veranda aan zee dus in beide gevallen genieten.

Sloffende slippers

Met de overgang uit NZ was het ook weer effe wennen met het tempo van de bevolking hier. Tuurlijk stel je je er op in, maar zo 'relaxt' zal ik maar zeggen, hebben we het nog niet mee gemaakt. Het lijkt wel of ze onderling strijden wie het best kan sloffen op slippers.

En doen we nog wat hier?

Nou nee eigenlijk. Althans, als je de gebruikelijke tropische activiteiten als zwemmen, snorkelen etc even niet mee rekent.
Heerlijk.

• 17 Januari 2011 - 08:04

Ellen:

oh mijn god, hier wil je toch nooit meer weg???????

x

• 17 Januari 2011 - 08:16

Quita:

Wat een heerlijke plek voor jullie!
    Eindelijk vakantie met langzaam slenterende mensen om je heen!
    Hoe fijn is dat!
    Liefs
    Q

• 17 Januari 2011 - 08:43

Maaike:

Wauw. En wat een timing, deze foto's sturen op blue monday (officieel de meest deprimerende dag van het jaar). Geniet van de laatste weken!!En graag nog wat van dit soort plaatjes, heerlijk!! xM

• 17 Januari 2011 - 08:43

Linda:

Wauw!!

• 17 Januari 2011 - 08:53

Nathalie S:

JALOERS!!!!!!

• 17 Januari 2011 - 09:01

Mireille:

Waanzinnige avonturen en alle plaatjes zijn adembenemend!
    Ik droom even mee... Ofwel in Fiji-stijl "Bula!"
    Mooie afsluiting van jullie trip gewenst.
    grts, Mireille

• 17 Januari 2011 - 14:30

Jaap:

Tjonge jonge wat een ledigheid , zo'n voorproefje van het paradijs !
    Wij werken ons de pestpokken , ik sleep me naar de finish : nog 6 dagen werken en dan ga ik ook de rest van mijn leven niets doen . Verder is het weer hier miezerig en grijs , dus weinig reden tot lachen . Je had het aldoor over cultuurschokken , maar de grootste komt nog over 2 weken , ik wil je niet bang maken natuurlijk. Bedenk maar goed of je daar niet wilt blijven: lekker sloffen op je slippers, visje vangen, banaantje plukken ,met 3 prachtige meiden om je heen, wat heb je nou meer nodig ? Behalve je Ipad dan .
    groet Jaap

• 17 Januari 2011 - 15:28

Tom FF:

Geweldige foto's. Vooral die 'welcome to the souvernier shop' wil ik vast nabestellen! Ben wel heel benieuwd wat ze daar aanbieden (visgraten? vogelskeletten? bananenschillen?) Nou ja, ik zie wel welke souvenirs jullie ook weer van dit eiland voor me gaan meenemen; ik heb al 2 planken vrijgemaakt in de kast, dus voel je niet beperkt! Succes met inkopen doen (en tussendoor ook nog best veel plezier hoor)

• 17 Januari 2011 - 15:35

Marije:

Het houdt maar niet op die mooie foto's! Slofze... grjs m
    PS gooi die sloffen maar uit als jullie over 2 weken de volgende cultuurshock meemaken: kaplaarzen misschien een beter idee dan!

• 17 Januari 2011 - 19:20

Vivi:

Wat klinkt dit allemaal heerlijk!
    xoxo

• 19 Januari 2011 - 21:18

Jette:

wooooooooooooooooooooooooooooow!!!! jullie geven me echt het gevoel dat ik iets HEEL ERG FOUT doe haha! wat doe ik in vredesnaam in nederland op dit moment?

• 20 Januari 2011 - 19:55

Ivon:

Jammer, het einde van deze "werk" vakantie is in zicht. Al die cultuur shocken, je steeds maar weer aanpassen. Ik weet dat het allemaal niet mee valt. Maar kom op nog een paar dagen, de finish is in zicht. Geniet er nog even van. groetjes uit het pure holland.

• 21 Januari 2011 - 08:58

Pauline:

Wat een mooie foto's, vooral die luchten, soms zo donker dat je beter maar alvast dekking kan gaan zoeken.

Lekker hoor voor jullie, geniet er nog lekker van.

Liefs Pauline

• 22 Januari 2011 - 08:26

Ellen En Ieke:

Ha Bloemen
    Wat een heerlijkheid daar! Zou maar een maandje bijboeken, gegeven de dolle boel hier. Grey January en wie weet wat februari brengt. We kijken uit naar jullie terugkomst!

Ellen en dikke kussen van Ieke voor Tessa en Ella
Sabine Rene Tessa Ella