NZ Zuidereiland 1 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu NZ Zuidereiland 1 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

NZ Zuidereiland 1

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

19 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

No whales

Sinds 11/2 week zitten we op het zuidereiland. De camper op de Ferry en een 3 uur later arriveren we in Picton (nadat we nog een bijna aanvaring hadden met de 'Volendam' vd Holland America lijn, aparte gewaarwording hier aan de 'andere kant'.).
Als eerste naar Kaikoura. The place to be voor walvis jagen. Maar net als bij dat andere grote zoogdier in Maleisië, die olifant, zat het ons hier ook niet mee. Slecht weer, ruwe zee; te heavy voor kids van 3 en 5 vond de kapitein (en we hadden de leeftijd al wat opgeschroefd zoals de oplettende lezer reeds constateerde, om überhaupt mee te mogen).
Ook de heli's lieten het afweten, dus zonder een glimp van een walvis vervolgden wij de reis.

Sauvignon

Nelson was de volgende halte. Zowaar weer een leuk stadje met leuke bars en restaurants. We beginnen zo langzamerhand onze mening over de gezelligheid te herzien hier in NZ. Komt mogelijk ook door de vele en mooie vineyards hier in de buurt. Heerlijk om hier met het mooie en warme weer (in de zon is het hier meteen boven de 25 gr., schaduw nog wat lentefris met 22 gr.) de verschillende druivensoorten voorbij te laten trekken.

Tegen de klok in

Op het zuider eiland heb je eigelijk maar 2 opties: met de klok mee of, zoals wij, er tegen in. En dan volg je een route met allerlei hoogtepunten zoals de meeste campers dat ook doen. En dan moet je niet denken dat er in colonne gereden wordt, je komt eerder bijna niemand tegen, maar op de campings zie je steeds mensen die dezelfde plekken aandoen.
Wij trokken langs het Abel Tasman park, een prachtig natuurgebied langs de kust. Een watertaxi dropt je op een strand en enkele uren later wordt je opgepikt op een ander strand. Via de westkust zakken we langzaam af, via de pancakerocks, vreemde rotsformaties, naar het gletsjer gebied van Franz Josef en Fox Glacier. Geen trekkingen over de gletsjer voor ons helaas, door de korte beentjes van 2 jeugdige medereizigers. Maar een helitochtje is ook niet onaardig. En nu Wanaka, een stadje bij de vele prachtige meren van het zuidereiland.

Kilometers

De stadjes en natuurparken lijken het doel van de vele kilometers die we afleggen. Misschien zijn de kilometers zelf echter nog wel het mooist; het blijft een genot om heerlijk relaxed in een camper, zolang de de dvd speler het doet, door dit fabuleuze landschap te toeren.

Bij de foto's:
1. on the move in Nelson regio 2. Ouders kijken wat bezorgd naar de spiegelreflexcamera, als Tessa een foto wil maken ( niet onaardig uiteindelijk!) 3. tm 10. Trekking door Abel Tasmanpark 11. Creatieve kant van de meisjes verder stimuleren met wat maori-beschilderingen 12. tm 16. Pancakerocks in Punakaiki, West cost 17. Tm 23. Helivlucht naar Franz Josef en fox gletsjer 24. Camping bij de gletsjer in rainforest 25.26 wandeling naar de Franz Josef gletsjer 27. Uitzicht op Mount Cook, althans.. 28. Lake Waneka 30. Locale papegaaien, verwacht je daar niet! 31. De dames worden al dan niet goed gehumeurd wakker

• 19 December 2010 - 11:04

Jaap:

Wat een mooie foto's ! en wat een afwisseling in landschappen van gletschers tot palmstranden .
    Bij die grote camper moet ik aan je vader denken René , die heeft toch nog op een bus gereden ?
    Wij gaan de kerstboom optuigen , maar eerst het pad nog even van 30 cm sneeuw ontdoen, weer heel wat anders .
    groet Jaap en Ellen

• 19 December 2010 - 11:16

Jette:

wat eens superfoto´s en superverhalen! aangename afleiding tussen mijn tentamens door ;) begin T&E nu toch wel beetje te missen hoor! voel jullie niet achtergesteld..haha. hier verder alles goed, vooral erg veel sneeuw! dat hebben jullie daar dus ook, alleen wij lopen er hier niet in korte broek bij...da's dan weer een beetje jammer. fijne feestdagen :) liefs

• 19 December 2010 - 12:10

Pip En Co.:

Heerlijk om jullie prachtige foto's te bekijken en verhaal te lezen, nadat we net terug komen van sleetje rijden en chocomelk drinken! Wij genieten lekker mee en herkennen het prachtige landschap. Die heli-tocht is natuurlijk helemaal geweldig, dat vonden de meisjes vast spannend. Wij zien uit naar de volgende foto's en zijn benieuwd wat jullie in 'thrill-seeking' Queenstown met de meisjes gaan beleven... En gedeelde smart is halve smart; ook wij hebben de walvissen gemist in Kaikoura.
    x van ons allen!

• 19 December 2010 - 14:02

Tewis:

hier is het buiten guur en koud. De wereld is wit, witter dan op de gletsjer waar jullie met de heli naar toe gegaan zijn . Heli's zie je hier zelden, alleen soms die gele, maar die zin afgericht op ongelukken. Heel anders dan daar bij jullie. Ik denk er ook over om daar eens te gaan kijken. Maar ja eruit vliegen gaat niet, Schiphol zit dicht de trein rijdt nauwelijks en de autosnelweg is zeker niet snel weg, Nienke deed er gister 4 uur over om van schiphol naar Limmen te komen. Ze wilden naar wenen maar dat werd huilen. Bij jullie blije gezichten en mooie foto's.
    Geniet ervan. Hartelijke groet TenT

• 19 December 2010 - 14:25

De Toptip Van Theo:

Alternatief voor de cd speler. Koop een zendertje waar je je ipod op kunt aansluiten, dan kun je via de radio naar je eigen muziek luisteren. Of als je een cassettedeck in deauto hebt (denk het niet), dan kun je een cassettebandje kopen met een snoertje eraan, die je dan weer met je ipod verbindt. Wij hebben hier in mexico ook last van de sneeuw, al een vertraging van 2 dagen, maar gelukkig mogen we in t hotel blijven, dus we overleven het wel. Zag net dat onze vlucht van vanavond ook al weer 8 uur vertraging heeft..... Tessa moet trouwens fotograaf worden, dat zie je meteen! Groetjes t en m

• 19 December 2010 - 15:42

Ieke:

Lieve Tessa en Ella

Hoe lang komen jullie terug? Jullie zijn best lief, waarom duurt het nog heel lang voor jullie weer terug zijn?
    Tessa, hoe groot is je bed in die wagen? Is het leuk daar? Hier is veel sneeuw. Bij jullie? Jammer dat je niet op mijn feestje kan komen. Is er daar zon? Ik zou ook daar willen zijn dan kan ik altijd Tessa zien.
    Ik heb kerstdiner op school gehad en ik zag er heel mooi uit.

Waarom duurt het zo lang dat jullie weer terug zijn? (moest weer opgeschreven worden, red.)

Hebben jullie het fijn daar?

Hoe ziet je kamer eruit?

Genoeg

Kusjes van Ieke

• 19 December 2010 - 15:49

Ellen Jacobs:

He globetrotters

Jee, wat een andere wereld, qua alles en ook qua klimaat. Winter begint steeds eerder hier. Wat klinkt dat gaaf zeg, die heli-tocht. En er was ook een soort van kinderkookcafe daar dus, maar dan in servies maori-beschilderen. Misschien leuk om in te brengen bij het kkc....om de wereld van het vondelpark groter te maken, gepaard met bereiden van exotische hapjes. Gat in de markt?

Lijkt me heerlijk om zo met je huis op je rug door zo'n land te zwerven. Geniet want tijd lijkt om te vliegen. Ervaren jullie dat ook zo?

Liefs van Ellen

• 19 December 2010 - 16:03

Brigitte:

Hallo Rene, Sabine en kinderen,
    Ziet er (weer) prachtig uit!
    Opnieuw weer heel veel plezier en laat het bungy gebeuren verder maar zitten... zie je namelijk graag weer terug in februari, Rene.
    Groeten van Brigitte

• 20 December 2010 - 07:35

Anne:

Wat een reis! Ziet er weer super uit allemaal! Lekker zonnetje, er ligt hier een heel dik pak sneeuw dus wij kunnen er alleen maar van dromen!
    have fun!

Groetjes Anne

• 21 December 2010 - 19:59

Jose:

Hoi Rene en meisjes,

Wat ziet het er allemaal weer mooi uit op de foto's. Vooral die sneeuw! Jullie hebben daar geen last van vieze pekel zeker. Nou ik wel hoor; ik blijf de vloeren dweilen in de praktijk. Maar donderdag hebben we weer de traditionele kerstborrel en de overhandiging van het kerstpakket, dus dat maakt weer een hoop goed. Ja Rene, dat moet jij allemaal missen. Ik snap dat je het daar erg moeilijk mee hebt. (haha) Maar we zullen op jullie proosten hoor. Hele fijne feestdagen en een heel gezond en voorspoedig 2011 wens ik jullie.

Groetjes van de poetsvrouw

• 23 December 2010 - 13:21

Nathalie S:

Nou moet ik het toch maar weer als eerste vragen ;).

Waar zijn nou die foto's met je nieuwe 'lingerie'-setje René?????? Of durf je die niet op de site te zetten :)

Fijne kerstdagen en jammer dat je niet op de kerstborrel bent vanmiddag; maar we toosten wel een keertje extra op jullie (ik haal de boodschappen dus er is zeker ook 'n flesje Amaretto :).
    Liefs van ons.

• 24 December 2010 - 09:14

Wendy K, Te Limmen:

Allemachtig prachtig!!
    Weer even genietend bij een heerlijk kopje koffie jullie site bezocht (in de baas z'n tijd!!) en dus ook genoten van de leuke verhalen en mooie foto's.
    Met uitzicht op een "wit" Limmen stuur ik jullie nog even een kerstgroet en naboerend van de kerstborrel van gisteravond zit ik m'n tijd uit te zitten want tja.... rond deze dagen is er bijna niemand ziek!!! (lees; het is rustig).
    Gezellige feestdagen en een symbolische sneeuwbal tussen de haakjes ( ).
    Groetjes Wendy, ook van Jan en m'n bloedjes.

• 24 December 2010 - 14:59

Bibi:

Dit berichtje is door Bibi getypt voor Tessa (we hebben zojuist alle foto's bekeken, wow!):

lieve tessa
    ik mis je maar ik hoop dat je snel terug bent
    fijne kerst
    liefs bibi

• 24 December 2010 - 16:30

Kees En Lisette :

Hallo die Bloemetjes,
    Wat een reis zeg, helemaal top. Die foto's in de sneeuw zijn helemaal super met die stoere helicopter erachter. Jullie hebben het geweldig naar je zin, als je die reisverslagen leest. Wat een indrukken allemaal. Hier in Nederland is het een en al sneeuw, dus wederom een witte Kerst. We wensen jullie nog een topmaand toe en een heel goed en sportief 2011. Veel liefs en groeten van Kees en Lisette

• 25 December 2010 - 11:25

Linda & Co:

Lieve 4-tjes,

Hele fijne Kerst voor jullie daar in Kiwi land, al zal dat voor de verfrissende verandering, heel anders voelen en beleefd worden door jullie dit jaar. Veel plezier met de tegenvoeters!

Veel liefs van die andere 4 xx

• 27 December 2010 - 08:03

Veenemans Fam:

Ha Bloemen

Omdat jullie postadres door NZ reist, via deze weg alvast een mooi jaaruiteinde aldaar toegewenst!

Geniet en veel liefs van ons allen en een kus van Ieke en Wies voor Tessa en Ella.

Matthijs, Ellen en kids

• 27 December 2010 - 19:40

Froukje:

Wat lijkt mij het geweldig om zo'n reis te kunnen maken, helemaal als je na gaat dat het in Nederland echt vreselijk vies weer is! Ook de foto's zijn geweldig! Geniet er maar lekker van! Trekken de meiden het een beetje?

groetjes Michael, Froukje, Femke en Jasper!

• 29 December 2010 - 15:40

Petra :

Met een grote glimlach op mijn gezicht net al jullie foto's bekeken! geweldig!! X uit Amsterdam en een fantastische nieuwjaar gewenst.

• 31 December 2010 - 08:53

Annette & Ed:

En de beste wensen voor 2011

We gaan zo naar de kroeg naast ons hotel! We gaan helemaal los hier in Cristchurch
    Ik zal maar niet zeggen dat het dak eraf gaat met al die aardbevingen hier.

En jullie?

See ya, Annemaj, Terje, Annette e Ed

• 31 December 2010 - 12:55

Nathalie S:

Via de site ben ik in ieder geval de eerste :)

De beste wensen voor 2011 en dat t maar een gelukkig en gezond jaar mag worden, inmiddels is het nieuwe jaar voor jullie al begonnen en wij zijn nog druk oliebollen aan het bakken en de boodschappen (lees champagne) voor vanavond aan het halen.

Geniet nog een maandje van de "rust".

Liefs van de Scheffertjes

• 01 Januari 2011 - 19:37

Mac/Jill/Armand/Suus:

Hallo allemaal, Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Het is al een tijdje rustig? Waar blijven de volgende kerst en nieuwjaars foto's van bij jullie? Hier is het nu 01-01-2011. Oudjaar gevierd met een paar stellen. Uiteraard met wat vuurwerk en de sterretjes voor de kids. Vandaag en morgen de verplichte nieuwjaars bezoekjes bij de opa en oma, waar we waarschijnlijk overal de oliebollen en wafels voorgezet krijgen. Mac vond de kaart super leuk en heeft hem op zijn kamer neergezet. Zag er erg stoer uit met z'n allen op de boot. Groetjes allemaal!!

• 11 Januari 2011 - 12:31

Jan En Annie:

De niet bungy jumpende Oma en Opa van Annemai en Terje zijn weer in het nu natte Nederland.
    wij zagen een bericht van jullie op de site van Ed en Annette vandaar dat we nu reageren.
    we hebben de foto's bekeken en zagen een paar bekende plekken, jammer dat wij niet met de
    heli konden. Het samen praten en koffie drinlen was heel gezellig.
    Nog veel plezier in en NZ en zoals doot jullie aangegeven goed uitrusten op de volgende bestemmingen.
    Hartelijke groeten
Sabine Rene Tessa Ella