NZ Zuidereiland 3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu NZ Zuidereiland 3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

NZ Zuidereiland 3

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

09 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zeven weken zijn voorbij gevlogen. En Christchurch is het eindpunt in Nieuw Zeeland voor ons. Met weemoed zullen we vandaag de camper inleveren. Vreemde laatste rit door Christchurch. Veel gebouwen staan op instorten en de meeste kerktorens (die er nogal veel zijn zoals de naam doet vermoeden) zijn er afgehaald en staan op de stoep. Ze hebben dan ook wat aardbevingen achter de rug.

Patjepeeërs

Na de pinguin kolonies doken we het binnenland weer in. Hier kwamen we langs prachtige stuwmeren, die door de enorme regenval die ondertussen de net op tijd door ons verlaten westkust teisterde, overvol stonden. En als dat er uit moet krijg je spectaculaire taferelen, zeker als je bij de hoogste stuwdam van het zuidelijke halfrond bent.
Bij Lake Tekapo overnacht. Dit meer heeft een bizarre turquoise melkachtige kleur. Prachtig om te zien en om te wandelen. Daarvoor moet je wel op campings staan met veel patjepeeërs. Nieuw Zeeland heeft zomervakantie en massaal trekken ze er op uit met 4-wheeldrive en speedboot. Apart om op een camping te staan, ingesloten door boottrailers.

Franse slag

Als laatste stop voor Christchurch gingen we naar een schiereiland net er onder. Een vulkaan heeft hier een prachtig grillige natuur achtergelaten met kleine bochtige weggetjes die uren lijken te duren. In een prachtige baai ligt Akaroa. Ooit kwamen de Fransen hier aan land en ik moet ze nageven, ze maken er meteen een zeer sfeervolle nederzetting van, compleet met boulevard. Heerlijk om hier 3 dagen te vertoeven. En leuke dolfijnen hebben ze hier, metertje lang, krioelend om de boot.
Hardlopen doen we hier vaak, is ideaal om de omgeving te verkennen en hebben we ondertussen tot kunst verheven; al rennend in de onmetelijke ruimte, daalt een lichte bezwete sluier van gelukzaligheid over je heen, jezelf beseffend van de nietigheid van ons bestaan (tjonge, mooi gezegd zeg). En, eerlijk is eerlijk, het is ook lekker effe wat tijd voor jezelf te hebben.

Na 5000 km camperen zal het iedereen duidelijk zijn dat we aan vakantie toezijn en stappen we zo in het vliegtuig naar Fiji, onze voorlaatste bestemming.

Bij de foto's:
1 t/m 5: stuwmeren lopen over
6 t /m 11: Lake Tekapo
12 en 13: wandeling, nog wel effe te gaan. En de meisjes hebben er zin in........of niet
14 en 15: pitoresk kapelletje, ideaal voor een huwelijk. Iemand toevallig binnenkort?
16 t/m 25: Akaroa sfeer beelden, seafood en verse lobster.
26: Goden naast elkaar. Leuk detail: de andere Apollo was van een Nederlander. Toevallig een huisarts. En nog toevalliger, we kenden elkaar.

• 08 Januari 2011 - 13:55

Suzan:

Werkelijk weer superfoto's. Ik kan me goed voorstellen dat het even slikken is om dit super land te verlaten. Alhoewel Fiji klinkt ook wel heel goed in de oren!! Ook wel heerlijk om op te staan, jullie koffie te drinken en voor de rest van de dag in bikini te lopen......Heerlijk, met vandaag onze 13 graden (voelt even als lente) zullen we de temperatuur van de Fiji niet kunnen overtreffen.
    Mac is nu proef zwemmen voor zijn zwemdiploma A. Duimen dus dat dit goed gaat,want dan zal hij volgende week wel daarvoor op kunnen gaan. Spannend dus! Vergeleken jullie week die gaat komen zijn wij volgende week helaas druk bezet. Armand 3 dgn weg voor het werk. Ik 1 avond tot laat vergaderen, kortom jullie verhaal klinkt beter. Jill begint al goed te praten, deze week voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Toen ze het enorme keukentje zag vond ze het al goed om daar te blijven. gr Suzan

• 08 Januari 2011 - 16:23

Joachim:

Bram ziek, Karel ziekelijk, Hendrike stappen.... Kom maar gauw naar huis!

• 08 Januari 2011 - 16:27

Joachim:

By the way, Karel brult net ELLA bij de foto van ..........ELLA

• 08 Januari 2011 - 22:03

Nathalie S:

Wat een prachtige foto's (nee we gaan het logo van ReizigersvaccinatiE.nl niet aanpassen! :) ) en begin te twijfelen of we volgend jaar niet ook naar NZ moeten gaan i.p.v. Australie .

Heerlijk nu lekker luieren op de Fiji's. We zullen nu wel niet meer zo veel van jullie horen en zien (op de foto's) en gek genoeg vind ik dat niet zo erg, zit niet echt te wachten op verhalen dat jullie op het strand liggen te lezen, zonnen, spelen en opstaan en weer naar bed gaan met een bikini/zwembroek aan. Bah, lijkt mij toch vreselijk ;).

Geniet ze en goede vlucht.
    Liefs

• 09 Januari 2011 - 08:18

Jette:

over 20 dagen komen jullie alweer terug volgens de site! willen jullie vast niet aan herinnerd worden ;) wat gaan 3maanden toch snel! geniet er nog even van de laatste weken! nog een paar mooie foto's + ervaringen (mee)maken en dan hebben jullie wel echt een geweldige trip achter de rug! komende week wordt voor mij keihard blokken en de week erna iedere dag een zwaar tentamen :( planning van de uva is weer geweldig.. enjoy!!!
    grtz

• 09 Januari 2011 - 19:18

Linda:

Lieve Bloemetjes, geniet met extra volle teugen van de Fiji's!!! Heb alvast even gegoogled en een voorproefje gehad foto technisch gezien dan....ja, kunnen jullie wel met gerust hart naar toe :-) goede reis!
    Xx Linda

• 10 Januari 2011 - 07:56

Ellen:

wat een prachtige foto's! Echt zo mooi! Lijkt me een magisch landschap daar, zo weids en uitgestrekt. Wat is het snel gegaan he, zijn er al weer 7 weken voorbij? Sjee....time flies!
    En nu door naar het paradijs dat Fuji heet, ben heel benieuwd naar de foto's van die bestemming. Heel veel plezier nog!
    x

• 10 Januari 2011 - 09:42

Hans En Foek:

Wat een mooie pics lieve mensen. Beetje Lord of the Rings met al die dreigende luchten en vergezichten. Tja, dan wordt Fiji wel wat anders. Vervelende palmen die je het zicht ontnemen op de Pacific, ruizende rieten rokjes, heilige varkens........... We kunnen ons goed voorstellen dat jullie verlangen naar 's ochtends de ramen van de auto krabben, glibberpartijen op straat met de bakfiets, natte jassen en rode neuzen van de kou. Echt Hollands winterweer. daar kan geen Fiji tegenop!!!!!!

Lekker genieten daar!

• 12 Januari 2011 - 06:11

Tijmen En De Rest:

Die nietigheid van je bestaan heb je treffend beschreven, René!! HAHAHAHAHAHAH

• 12 Januari 2011 - 10:25

Ellen:

Ik zei net tegen Mar: 'Sabine is over 2 weken alweer terug'. Niet normaal he?
    Sjonge, wat is dat snel gegaan!!
    Als je terug bent even eetdate plannen, Karin wil ook mee!
    Heel veel plezier!!!
    x

• 13 Januari 2011 - 05:38

Annette & Ed:

Ha,

Wow, wat een mooie foto's! Kan ik die met die pinguïn 'kopen'?
    Hoe is t in Fiji?
    Bali is relaxed, echter missen we NZ erg, vooral de camper en de fijne manier van reizen, we hadden hetzelfde gevoel toen we onze camper in moesten leveren.
    Veel plezier en we zijn benieuwd.
    See ya,
    Terje, Annemaj, Annette en Ed

• 13 Januari 2011 - 18:27

Dekolomvantom:

@apollo Het is ook de goden verzoeken om zo'n VVAA arrangementje te boeken; voor je het weet sta je dan naast zo'n @collega-amice!

• 13 Januari 2011 - 18:29

Dekolomvantom:

Maar ziet er wel weer allemaal geweldig uit!
    Good luck on Fiji!

• 14 Januari 2011 - 16:00

Je Waarnemer:

patjepeeers !
    volgens wikileaks zijn dat "protserige personen" en ik maar denken dat het iets maori-achtigs was.
    prachtig land New Zealand, leuke verslagen en fraaie fotos.
    groeten uit Limmen, het wordt volg week genieten met Jaap: samen visites rijden in de mazdaaatjes...groeten Martin

• 16 Januari 2011 - 17:55

Karen, Conrad & Kids:

We wachten met spanning het volgende foto-album af...... blauw water....witte stranden....heerlijk!! Geniet van 2 weekjes "vakantie" na zo'n druk schema de afgelopen weken en tot het volgende verslag,
    x Take care.
    ps. Weet niet hoe jullie internetverbinding is daar, maar als je eenhalf uurtje over hebt: uitzending gemist Ned 1 do 13/01 Kinderziekenhuis....onze kleine filmster!
Sabine Rene Tessa Ella

Actief sinds 10 Aug. 2010