NZ noordereiland1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu NZ noordereiland1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

NZ noordereiland1

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

29 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Aangekomen in Nieuw Zeeland.

Iedereen is lyrisch over Nieuw Zeeland, de mooiste verhalen krijg je te horen. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Een bekende twitteraar zei ooit: ik heb gezocht naar lelijke plekken in NZ.......ik heb ze niet gevonden!

En dan land je in Auckland. Tussen de fabrieken, industrie terreinen en droog gevallen rivierbeddingen..
Kortom: nog geen 1/2 uur gearriveerd of we hadden hèt al gevonden. En dan is Auckland ook nog redelijk saai, weinig te beleven, cafés leeg en bier doods. Maar ja, goed om de verwachtingen effe bij te stellen.
Zodra je echter in een camper stapt, en het chemische toilet nog niet hoeft te legen, begint het feest. Met Auckland in de achteruitkijkspiegel, doemt voor ons een steeds mooier landschap op.

Voortvarend gingen we op weg, helaas was de waterpomp kapot gegaan, en dat is toch lastig met toilet, keuken en jacuzzi. Gelukkig was de service goed en na een half dagje gingen we verder naar Russell in het noorden, de plek waar Captain Cook Nieuw Zeeland ontdekte (gelukkig had good old Abel Tasman al de huidige naam aan het eiland gegeven). Mooi hier om op deze historische plek onze ontdekkingstocht te beginnen.
Overigens was het wel effe wennen zeg. Van de plus 30 graden naar net 20 (uiteraard verwachten we nu geen medelijden....hooguit wat begrip).

Russell is heerlijk om te beginnen; rustgevend, relaxed, weinig mensen. Ondertussen zijn we er achter dat dat overal zo is. De natuur is overweldigend, verder gebeurt er geen flikker. Dolfijnen zijn er weer in overvloed, net als vele kleine eilandjes en prachtige baaien.

Hete stranden

Een paar honderd kilometer lijkt in dit land niet ver, maar met camper en de kleine, veelal bergweggetjes schiet het niet echt op. Gelukkig is het rijden veelal een genot, door de fabelachtige landschappen die aan ons voorbij trekken, hoor je ons nog steeds niet klagen. Tenzij natuurlijk de Tom Tom ons een korte route voorstelt en we vervolgens 30 km op een onverharde weg zitten die langzamerhand toch wat te smal voor een uit de klauwen gegroeide camper begint te worden.

Hahei. Klein plaatsje aan de oostkust, mooie baaien en stranden. The hot water beaches.Met laag water dien je hier op het strand te gaan graven en loopt de kuil vanzelf vol met heet water. Super. Je eigen bubbelbad met uitzicht op ondergaande zon in de zee.

• 29 November 2010 - 10:41

Ellen:

maar jullie hebben het wel leuk toch? Of is het een kleine tegenvaller na het altijd prachtige Azie? Nee toch?
    Dikke kus voor jullie allen! x

• 29 November 2010 - 14:56

Pauline Miltenburg.:

Beste reislustige avonturisten!

Wat is dat allemaal toch prachtig wat ik lees en zie. Nu jullie mij lekker gemaakt hebben denk ik dat ik dat ook maar ga doen volgend jaar ofzo, half jaartje? Goed Rene?
    Heel veel plezier en geniet er lekker van.
    Lfs Pauline

• 29 November 2010 - 15:00

Quita:

Wat een prachtige foto's. Het is daar echt heel mooi! Komen jullie nog wel terug...
    XQ

• 29 November 2010 - 19:39

Armand:

Jullie boffen maar! Hier net 3 kwartier gereden voor 13 KM naar huis te rijden. 2,5 cm sneeuw en het hele land ligt plat :(
    Worden jullie trouwens gesponsord door Google streetview of waar zijn die hoge uitsteeksels op jullie camper voor? (foto op de veerboot :))

• 29 November 2010 - 20:22

Marjon:

zucht NZ....op iedere foto een berg (met sneeuw), een meer, een schaap een rots........echt heel vervelend. Misschien dat je het achteraf nog wel meer gaat waarderen dan wanneer je er bent. het lijkt heel snel gewoon, maar dat is het echt niet. Wij hebben goed nieuws, Ferron is geboren! Een super gezond mannetje met een mooie kop met haar. Bevalling ging super, we zijn super blij.
    x Marjon

• 29 November 2010 - 21:03

S En S:

He dat zijn dezelfde dolfijnen waarmee we net hebben gezwommen bij Mauritius.... HIer super lekker in de Randstad met het record van de eeuw: de langste avondspits ooit: 880 km file!!!
    Met sneeuw en wel al de eerste natuur ijs marathon...
    Boffen jullie even daar op het zuidelijke halfrond... Zoals elke keer weer:
    WE ZIJN JALOERS!! liefs S en S

• 29 November 2010 - 21:55

Bekende Twitteraar:

Tsja, ik had ook gezegd niet in auckland te blijven, want dat is gewoon een grote stad. Verder is t natuurlijk t mooiste land ter wereld, als t tenminste niet 25 vd 24 uur regent...., maar zo te zien is t erg mooi weer daar. Verder wil ik nog even zeggen dat ik te volgen ben op twitter, zoek op theo van deudekom

• 30 November 2010 - 12:22

Paco:

Beautiful places ! Great idea the motorvan, looks big and confortable.

Pity you missed the football lesson of Real to Ajax ... anyway, Real got a 5-0 defeat against Barcelona yesterday nov. 29, so watch out for Barsa this year !

• 30 November 2010 - 14:14

Pip:

He Bloempjes! Al Teletubbies de mooiste groene heuvels zien overkomen? Verwacht inderdaad geen spektakel in NZ, maar prachtige afwisselende adembenemende natuur. En ik verwacht natuurlijk wel een bungy-jump van Rene... Voordat je het weet zit je weer in het bruisende stedelijke A'dam! Geniet. Liefs Pip en co.

• 30 November 2010 - 15:49

Linda A:

Nee, NZ bruist niet echt nee, ja, de geisers misschien, maar het is zooooo mooi, vinden jullie niet? Enjoy alle pracht, gaan wij hier binnenkort ook doen (alleen maakt het bij ons iets meer geluid denk ik :-)

xx Linda

• 30 November 2010 - 21:38

Thomas FF:

Hello Apollo, this is Heiloo!
    Prachtige plaatjes en totaal andere sferen dan in Azië of hier bij ons in de sneeuw. Hoop dat jullie de omslag hebben kunnen maken van broeierig, kruidig en levendig naar wijds,schoon, comfortabel en relaxed!
    Hier nog alles rustig; voor 2 dec weinig plannen behalve een 'uitetentje' want alles in teken van a.s. bevalling! Spannend; een dezer dagen!
    Mooie 2 dec ook voor jou alvast amigo; hoop je nog te spreken of chatten
    (of ook mijn twitterpromo: dekolomvantom). Take care you 4!

• 01 December 2010 - 18:38

Hans & Foekje:

Reneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje, van harte gefeliciteerd. Immers, hier nog de 1e, maar bij jullie is de verjaardag alweer bijna voorbij. Toch?
    Mooie plaatjes hoor, maar willen jullie niet zo zeuren over de temperatuur?

Dude, het vriest hier zo'n 8 graden, maar de windchillfactor is door de keiharde noord-oosten wind zo'n -20!!!!!!!! Dusz, surfpakjes uit en met de blote bast die Pacific plomp in daar! Hier verder alles ok, schoenen worden gezet en gedichten voorbereid voor de jaarlijkse Sinterklaas apotheose komend weekend. Dikke kussen vanuit het koude Belanda. ps: de rayonhoofden komen al bij elkaar, dus de Elfsteden-tocht gaan jullie wel lekker mislopen. Lekker puh!

• 01 December 2010 - 21:54

Pip En Jacco:

Van harte!!!! Een koude verjaardagsgroet.

• 02 December 2010 - 09:33

Thomas:

Van harte proficiat!! 44 jaren jong en dan op 2 december wakker worden in een camper aan zee met opkomende zon en drie dames om je heen. Wat kun je je nog meer wensen?
    Hier in NL giet it oan. Geniet ze!!

• 02 December 2010 - 11:59

Linda:

Inmiddels te laat, maar toch; van harte Rene!! Hoop dat het plaatselijke Kiwi bittertje je prima smaakt.

Dikke zoen, Linda

• 02 December 2010 - 20:07

Tijmen:

Thomas, gefeliciteerd jongen! Nog vele jaren met Linda, Eine en de nwe in de buik.
    Groetjes van Judith, Suus en Tijmen.
    PS gaan we komend WE ff leuk ergens sleeën??

• 03 December 2010 - 11:48

Jannet En Maurice:

Fijn reisverhaal, echt leuk om te lezen.Ook wel herkenbaar van onze reis in canada.Die 30 km overharde weggetejs enzo.Jullie genieten goed zo te horen.Fijn zo'n bubbelbad.Zeker nu we hier barre winterse tijden beleven.Het is goed toeven hier in jullie doortocht woning......we begrijpen jullie wel met dubbelglas in aantocht.Nee hoor geintje, het is echt geweldig om in jullie huis te mogen wonen.Prachtige beelden van de jac v lennepkade met besneeuwde bootjes, very romantic.
    Het is fantastich om zo dicht bij het werk te wonen.Alles goed hier.Jullie veel plezier met het camperavontuur.We hebben jouw sms ontvangen rene.
    ciao maurice en jannet

• 03 December 2010 - 14:28

Jip En Machteld:

Hier een berichtje van Jip speciaal voor Tessa: "Lieve Tessa ik mis je heel erg. Is sinterklaas daar ook? en heb jij ook al wat in je schoen gekregen? Sinterklaas kwam bij ons op school! Lieve tessa kan je mij ook een brief schrijven. Ik vind je foto's heel mooi. Heb jij al je spullen meegenomen van thuis. Lieve Tessa heb jij klei bij je? Want dat heb ik gekregen van sinterklaas op school. Kom je snel weer terug, kunnen we weer spelen. Ik vind je super lief, kan jij al woordjes schrijven?"
    Nou dit was Jip haar verhaal. Zo te zien alle 3500 foto's hebben jullie het heerlijk daar! Tjeemig al die heerlijke stranden en zwembaden. Hier de schaatsen weer uit het vet gehaald! en de eerste sneeuwpop staat al in de tuin! Veel pleizier daar. Ciao Machteld en knuffels van Jip

• 04 December 2010 - 09:52

ThomasFF44:

Hé Tijmen en Fam., dank voor jullie attente felicitatie!
    Fijn medium begint dit Bloemetjes-forum toch te worden. Ik overweeg om mijn twitter in te ruilen voor deze site (want twitter is zo 2009 volgens Rene, en 'Bloemetjes' is hot en trending- zeker nu!)
    Sneeuwlaag groeit weer lekker aan dus een slee-partijtje zit er wel in! Tot snow!

• 04 December 2010 - 22:16

Irene Eijsvogel:

Wat zijn jullie toch een mooie en stoere familie; hup zo met de kinderen naar de andere kant van de wereld! Goed hoor. Wij hebben hier ook nu meten plannen gemaakt voor over een paar jaar.
    Het ziet er verschrikkelijk leuk uit allemaal, de tijd van jullie leven! En hier is het toch maar donker en koud (wel leuk sneeuw trouwens). De meiden missen alleen Sinterklaas, maar ja zo'n reis is natuurlijk veel cooler dan een paar kado's van een oude man met een veel te lange baard.
    We vinden het ook leuk om wat bekende plaatsen te zien waar wij zelf ook zijn geweest; bijvoorbeeld die foto in Malaka op het plein waar ze naar karaoke kijken; 5 jaar geleden exact t zelfde beeld; dat ze het niet eens zat worden he!

Geniet ze!

Groetjes, Roel en Irene

• 07 December 2010 - 09:50

Nathalie S:

Hebben jullie geen bereik meer daar in NZ????? ;)

• 07 December 2010 - 20:16

Ellen Jacobs:

En hier is het winter. Koud, nat maar ook wel glibberig leuk. Als jullie weer terug zijn, moeten de sneeuwbonnen wel op zijn...
    Hebben jullie nog aan Sint gedaan daar? Kusjes van Ieke en Wies voor Tessa en Ella!
Sabine Rene Tessa Ella

Actief sinds 10 Aug. 2010