Langkawi - Reisverslag uit Kuah, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuah, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

21 November 2010 | Maleisië, Kuah

Island in the sun

Kuala Lumpur was bruisend, hip en hot, en met name dat laatste deed ons al weer naar de volgende bestemming verlangen; Langkawi, een eilandje of 100, tegen de westelijke Thaise grens. En géén moesson dit keer, ook mooi. En effe een vliegtuigje is ook wel weer zo ontspannend voor de afwisseling.
Hier weer een prima balans tussen in- en ontspanning gevonden. Eindelijk dan de olifanten gevonden waar we naar op zoek waren. Wíj waren klaar voor een ritje, helaas was de olifant het niet. Stress van een of andere vaccinatie.......watje! Maar met voeren maakten we de meisjes ook al gelukkig, so who cares?
De binnenlanden hebben prachtige bergen, jungle, watervallen (heerlijk om te zwemmen) en hoge toppen (gelukkig hebben ze hier een kabelbaantje neergezet, klimmen is killing in deze hitte). Spectaculair zijn de baaien waar hordes zeearenden op zoek zijn naar een mooi stukje vis. Dat er zo veel zijn, doet vermoeden dat ze misschien wel een beetje bijgevoerd worden, maar toch...

Ciao Azie

Maleisië zit er bij deze helaas weer op, onze volgende halte is opnieuw Singapore alwaar we de volgende vlucht naar Auckland pakken, Nieuw Zeeland. We waren van te voren benieuwd hoe Tessa en Ella de warmte zouden doorstaan; eigenlijk geen enkele keer hebben ze dit onderwerp aangeroerd en wij hebben het uiteraard consequent vermeden, ook als wij zaten te puffen en zweten van de hitte.

Voedsel; tja dat Chinese eten gaan we wel missen. Ook de heerlijk kruidige geuren overal waren steeds een genot. Tessa zal het niet uitmaken, zij was duidelijk niet gecharmeerd van de Aziatische keuken. Ella daarentegen kon het niet gek genoeg zijn. Alles wat je haar voorschotelde ging er in, met stokjes, en 'meer' werd haar stopwoordje!

• 21 November 2010 - 16:15

Tewis:

met genoegen heb ik in jullie vakantie gebladerd. Renee met drie zulke mooie meiden op stap, die bovendien nog door iedereen aan geraakt willen worden, dat wekt veel ambivalente gevoelens op, als ik het goed heb begrepen. Dat wordt nog wat voor je als de prinsen,echt prinsen zijn geworden. Veel plezier t en t

• 21 November 2010 - 20:46

Suzan:

Wederom weer super foto's. Het strand ziet er heerlijk uit en doet verlangen naar meer. Ondertussen wordt hier trouw elke avond door Mac en Jill de schoen gezet en vooral heel hard een liedje gezongen voor Sinterklaas.... Uiteraard heeft hij het te druk om elke dag bij ons langs te komen. De druk van alle inkopen voor de komende feestdagen hebben jullie daar in ieder geval niet! Net zoals "de strijd"tussen de diverse oma's voor de indeling met de kerstdagen..
    Morgen begint in ieder geval weer een werkweek. Dinsdag mag ik bij een logistieke klant in de "leer"als orderpicker. Altijd wel grappig om eens mee te werken op de werkvloer. In de hoop natuurlijk de klant te plezieren en beter hun vacatures te kunnen voorzien. Verder de komende dagen geen spannende dingen hier (buiten werken en natuurlijk weer trouw elke avond de sinterklaas liedjes zingen).

gr
    Suzan

• 22 November 2010 - 07:52

Jette:

he daar :) ik volg jullie nog steeds hoor! het klinkt allemaal heerlijk en die foto's zien er ook super uit! heel leuk om tess &ella zo alsnog beetje te 'zien'. ik probeer altijd niet te lang verlekkerd naar de foto's te kijken, anders houd ik het hier helemaal niet meer vol haha! eind van de week misschien de eerste sneeuw :| aaargh!! ik denk aan jullie, heb dan ook een beetje medelijden met de achterblijvers hier ;) grtz

• 22 November 2010 - 08:54

Maaike:

Perfect timing; het eerste mailtje dat ik op deze maandagochtend open is jullie zonnige reisverslag. Die foto van Ella en Tess in de Petronas Towers, top! En het strand van Langkawi.. wat een mooie plaatjes! Ed en ik hebben nu al zin in de eerste berichten en foto's uit Nieuw Zeeland.

Hier Zevenheuvelenloop achter de rug. Topdag met veel zon, echt een feestje. En de nodige sinterklaashappenings natuurlijk deze week. We zullen jullie wat foto's sturen als de eerste sneeuw zich hier aandient. Voor het contrast... Geniet!

Liefs Maaik

• 22 November 2010 - 12:36

Marjon:

Prachtige foto's en weer een lekker kort en krachtig verhaal, heerlijk; kan er helemaal in wegdromen. Gaaf hoor dat die meiden het zo leuk hebben, hopelijk kunnen ze het zich later nog herinneren. Hier nog steeds geen nieuws, ben er nu wel klaar mee, morgen wordt ik ingeleid.
    x Marjon

• 23 November 2010 - 21:14

Brigitte:

Heb je verhalen en foto's vam de afgelopen tijd gelezen en bekeken, ziet er allemaal lekker tropisch uit!
    Heel veel plezier in Nieuw zeeland, groeten van je ploeterende collega...

• 24 November 2010 - 18:08

Foekje & Hans:

Lieve 4,

wat een heerlijke avonturen zeg. Doet ons erg denken aan onze zeilreis...... pfff alleen hebben jullie ook nog eens de verantwoordelijkheid voor de kids. R.E.S.P.E.C.T
    Lekker genietn straks in een heel andere wereld.. en eten!

Enjoy, tot de volgende keer!

FoekenHans

• 28 November 2010 - 03:29

Renee (uit Russel):

Hallo daar. Zitten jullie nog steeds in de Bay of Islands? Wij zitten al 20 uur vast op het vliegveld in Auckland. De verlichting van de start en landingsbaan was stuk en dus is het vliegveld hier 12 uur lang gesloten geweest. Dus in plaats van bijna thuis zitten we nog in Auckland en gaan we nu niet via Beijing maar San Francisco naar huis. ach doen we een round the world trip. Gaat tot nu toe goed met de kids. Ik blijf jullie wel volgen kan ik nog eens lekker terug kijken op onze vakantie. Mocht je ons verslag na willen lezen reneepol.waarbenjij.nu
    Geniet nog lekker van jullie trip!!

• 28 November 2010 - 21:41

S En S:

Wat super allemaal weer... Krijgen trek in lekker eten en toch nog naar KL. zal wel idd anders zijn.

Goede voorzetting daar bij de kiwi's.

liefs Sj en Sh
Sabine Rene Tessa Ella