Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

16 November 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zuid Chinese zee

Na de klamme jungle, tijd om weer te relaxen. Doorgestoken naar de oostkust, richting Kuantan. Hier weer een heerlijk hotel om het 'afzien' in de jungle te compenseren. Lekker aan het strand met mooi zand (wit) en bijpassende vegetatie (palmbomen). Loslopende leguanen en apen maken het plaatje compleet. Die apen kunnen overigens behoorlijk agressief zijn, dus oppassen geblazen. René werd een keer door wat mannetjes achternagezeten toen ie met hardlopen iets te dichtbij een jong kwam. Moest ie nog een flinke versnelling in zetten want die beesten, met vervaarlijke kaken, zijn verdomde snel!

Aanraking

Die Maleisiërs zijn prima gasten hoor, maar dat aanraken van de gezichten begint ons ondertussen behoorlijk de keel uit te hangen. Ze hebben goed gezien dat de meisjes adorable zijn, maar van een lichte kortdurende touch, worden het nu zo'n beetje complete gezichtsmassages met peeling. Alleen het maskertje ontbreekt nog. We slaan de beleefdheden ondertussen maar over en hebben de dames enkele tai-chi reflexen aangeleerd ter ontwijking. Niet dat ze dat heel erg afschrikt hoor, maar het is een begin.
Monsoon
En ondertussen is hier de moesson tijd aangebroken. Begrijp niet waar al die mensen moeilijk over doen. Lekker weinig toeristen en wat koeler. Wel jammer van die regen natuurlijk.........dùs.

KL

Dus tijd om weer richting het westen te gaan, na bijna 3 dagen niets gedaan te hebben (ook wel eens lekker!). Eigenlijk hadden we mazzel; overdag was het droog en 's avonds begon het enorm te regenen, zodanig dat het weer leuk was (om te zwemmen bijvoorbeeld).
Vier uur in de bus en je zit down town KL, Kuala Lumpur. Ooit al eens geweest, na bijna 20 jaar niet terug te herkennen. Wat een bruisende stad zeg met schitterende hoogbouw. Meest indrukwekkende en in het oog springende toch wel de Petronas Towers oftewel Twintowers, tot voor 6 jaar geleden nog hoogste gebouw ter wereld.

• 15 November 2010 - 18:10

Thommy M:

Kom een beetje laat binnen op deze keurig verzorgde site. Wat krijg je een zin om ook op vakantie te gaan als je dit bekijkt! Ik ga snel verder met lezen en bekijken.

• 15 November 2010 - 18:42

Linda:

Leuk, hoor, de verhalen. Sowieso nu ik met verlof ben; kom ik ook nog eens ergens...in 'n hoofd dan. Foto's doen het ook heel goed! Dikke (!) kus Linda, ook van Lientje

• 16 November 2010 - 09:31

Ellen:

bloemetjes, ziet er goed uit allemaal!
    zijn jullie nog op zoek naar iemand voor jullie huis? Marielle van der Zwan heeft evt interesse. Zoekt woonruimte voor max 2 maanden. Ze wacht op haar eigen huis, is nog niet klaar.
    Of zitten jullie al zo in de relax mode dat jullie je hier niet meer druk om maken? :-)
    let me know! x

• 16 November 2010 - 13:52

Jeanette:

Foto's zien er prachtig uit! Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben!!
    Groetjes Jeanette

• 16 November 2010 - 18:43

Tijmen:

Wat een misser!

Ga je op wereldreis, blijk je naar een gebouw te kijken dat al 6 jaar niet meer de hoogste van de wereld is...

• 16 November 2010 - 19:45

Ed Brouns:

Hey wereldreizigers.
    Ik zie dat jullie aardig je best doen om ons mooie foto's voor te schotelen.
    de complimenten hiervoor.
    Een van mijn collega's vertrekt volgende week zondag (28-11-10) naar Singapore en zoekt nog een mooi hotel.
    Hoe heet het hotel waar jullie op de 57-de verdieping zaten?
    Er leuk om jullie te volgen.
    Gr.Ed

• 17 November 2010 - 11:28

Tineke Bakkum:

Heftig hoor dat (broodje) aapverhaal.

René is natuurlijk gewend om bij zijn trimrondje een hele horde knappe, jonge vrouwen achter zich aan te krijgen. Dan is dit wel ff slikke!!

Achteraf kunnen die apen het ook vriendschappelijk bedoeld hebben en wilde ze je gewoon even lekker vlooien!!

• 19 November 2010 - 15:56

Marleen :

Ha Sabine and family,

Wat jaloersmakende foto's! En vooral, wat een fantastisch plan om dit met je gezin te doen. Ik hoop hetzelfde te doen over een paar jaar... kom ik dan wel bij jou voor tips.

Lekker genieten!

Liefs vanuit de SBS toren
    Marleen x

• 19 November 2010 - 21:52

Ellen Jacobs:

Ha Bloemetjes!

Nou, wat een mooie verhalen en foto's. Even wat tegenover zetten: hier start het Amsterdam Winterevent vanavond op het Rembrandtplein met allerlei toeters en bellen en natuurlijk de IDFA die in volle gang is. Mmmmm, werkt niet echt en weeg niet echt op tegen sun, rain en vooral relaxation in Asia. Enjoy! Kusjes van Ieke voor Tessa en Ella!
Sabine Rene Tessa Ella

Actief sinds 10 Aug. 2010