Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

13 November 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jungle

Genoeg VOC-cultuur opgesnoven, het wordt tijd voor natuur, de echte jungle van Maleisië. Maar daar kom je niet zomaar; diverse bussen en 8 uur later, waren bij de 'ingang', een rivier waarover we nog eens 4 uur in een bootje stroomopwaarts moesten. De meisjes trokken het verbazend goed, tot een uur of 2 voor het einde, toen begon het stilzitten ze toch wat op te breken.
We zaten in het grootste natuurreservaat van Maleisië, met als grootste publiekstrekkers de Aziatische olifant, neushoorn en tijger.
Om meteen de zinderende spanning weg te nemen....we hebben ze niet gezien! Toch weer het nadeel van de jungle, lastig om wat te zien. Maar who cares, we hebben een Artis-jaarkaart!

Canopy

Met Ella in de rugdrager een coole jungle-tracking gedaan, forse wandel- en klauterpartij en dat bij een vochtigheidsgraad van om en nabij de 90% en 35 C. De Canopywalk, een loopbrug door de toppen van de bomen, was ook erg spectaculair, niet voor mensen met hoogtevrees, want je hangt tot 45 meter boven de grond. Tessa zag het als één groot speeltoestel en voor haar was het zaak als eerste aan het einde te zijn. Het uitzicht zal haar verder ontgaan zijn.

Inboorlingen

Hier en daar wonen er nog wat locale oorspronkelijke bewoners. Ze leven nog erg primitief in bamboehutjes. Verder maken ze er gewoon een tering zooi van. Maar ze zijn dan wel weer erg behendig met de blaaspijp waarmee ze op wild jagen. Alhoewel je daar ook weer aan gaat twijfelen als je ze later in de supermarkt een pondje half om half ziet kopen.

• 13 November 2010 - 07:54

Familie Verver:

Ook dit ziet er goed uit.
    Bravo voor de meisjes. Volgens mij zaten papa en mama er eerder doorheen.
    Groet!

• 13 November 2010 - 10:01

Se:

Heerlijk, al die avontuurlijke verhalen en mooie foto's! Mag ik alvast een optie nemen op wat foto's van die stoere meiden van jullie voor op mijn site?!
    Geniet er met volle teugen van (wij vermaken ons hier wel met windkracht 10 en regen..).
    Liefs, Se
    PS Sabine had je nog smsje gestuurd en voicemail ingesproken over vraagje over jullie huis, maar heb je wel mobiel bereik in de jungle?!

• 13 November 2010 - 10:35

Hans & Foek:

Tjemig de pemig zeg. Wat gaaf wat jullie allemaal doen. En wat een prachtige foto's van jullie en de kids. Lekker genieten daar; enne: wij hebben de eerste echte herfststorm gehad. Lekker puh. x Foek, Hans en kids

• 13 November 2010 - 13:22

Ed En Maaike:

Gaaf weer zeg! Lekker om zo mee te kunnen genieten. En nog lekker heeeeel lang te gaan. Enjoy!!

• 13 November 2010 - 13:27

Floor En Sara:

Lieve Ella en Tess,
    Cool zeg, die speeltuin daar in de jungle. Die hangbrug is stoer! Lang in de bus zitten is ook best leuk he. Krijg je lekker allemaal lekkere dingen onderweg. En je mag lang naar de MP3 speler luisteren. Echt vet.

Vinden jullie het eten daar lekker? Curry is heet he. Maar het fruit is wel lekker allemaal. Weet je wat ook lekker is? De noodlesoup van de 7/11. Moet je maar eens proberen.

Tot snel weer! Veel plezier op het eiland!

kusjes Floor en Sara

• 13 November 2010 - 20:04

Pieter En Nirjam:

45 meter!
    ik zie Sabine wel een beetje benauwd over dat plankje schuifelen (of lijkt dat alleen maar op de foto...?)

• 13 November 2010 - 22:16

Shirley En Vanessa:

obiwan canopy klinkt goed, extraterresterial is altijd goed. Jullie hebben dan wel geen olifant, tijger of neushoorn hebben gezien, maar jullie dochters zijn wel echt de bezienswaardigheid daar, daar kun je geld voor vragen, verdien je ook nog eens wat op reis!!!!

ziet er heeerlijk uit!!!! Geniet

veel liefs en knuffelsV&S

• 14 November 2010 - 12:50

Mac En Jill:

Ziet er ook weer super uit. Wel vies water om in te zwemmen. Wij hebben ook nieuws! voor jullie waarschijnlijk niet voor te stellen, maar Sinterklaas is weer in het land!! Vanmiddag komt hij bij ons in het dorp en zullen we zeker wel pepernoten krijgen (ipv ijsjes). We hebben onze schoen gezet met een appel erin ( mama was de wortels vergeten). Ik heb een trapveer gekregen. Maar nu blijken onze tredes te breed te zijn. Ik neem hem dus nu maar overal mee naar toe om te kijken of hij bij andere wel van de trap af kan.
    gr
    Mac

• 14 November 2010 - 15:16

Martin Je Waarnemer:

Schitterende foto's van 2 topmodelletjes en natuurlijk 2 topouders waarvan eentje mijn inziens een grijs baardje begint te krijgen..zo'n dakterras zwembad en dan de jungle, wat een contrast. groet uit een druilerig Overveen

• 14 November 2010 - 16:59

Ivon:

Hallo bloempjes,

Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin. Hoop dat jullie je niet vervelen want nu nog 2maanden en 2weken is toch lang? Die meiden zijn daar een bezienswaardigheid, ja jammer dat dat niet geldt voor boven de 40 ook al ben je blond. Ik heb net een weekje vakantie gehad, ben dit keer maar thuis gebleven. (de bloedjes verzorgt). Nou lieve bloempjes geniet ervan en denk vooral niet aan ons. Wij regelen het wel in Limmen.

Liefs Ivon

• 15 November 2010 - 08:55

Evelien:

Leuk om weer van jullie te horen! Wat knap dat die kids het ook gewoon goed bij kunnen houden!
    Nog veel plezier!!

Liefs eef

• 15 November 2010 - 09:50

Ellen:

hi schatten, wat heerlijk weer allemaal. Hier gaat alles goed! Veel wind, heel veel regen, er komt geen einde aan! Wel is de Sint weer in het land dus de gezellige tijden breken aan.
    Mogen de kids ook hun schoen zetten in de jungle? :-)
    xxx
Sabine Rene Tessa Ella