Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: bloemetjesopreis

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

07 November 2010 | Maleisië, Malakka

Singapore

We zijn vertrokken
Maandagavond rond een uur of 8. Na een tussenstop in Frankfurt en 15 uur later kwamen we aan in Singapore. Best een prima vlucht eigenlijk; Tessa sliep al in Amsterdam zo'n beetje en Ella ging 'reeds' slapen halverwege Afghanistan. Maar ze bleef gelukkig gezellig.
Singapore is prima om te acclimatiseren. Alles is redelijk westers, veilig en super geordend, dus prima om de 'drie R's' weer terug te brengen in het gezinnetje.

Tijdverschil

Leken de meiden de eerste dag de nieuwe tijdzone te omarmen, de 2e dag bleek dat schijn en zaten we te klaverjassen tot 3 uur 's nachts. Gelukkig lijkt er na 5 dagen toch wel weer iets van een ritme in te zitten en gaat het prima, alhoewel we ons nog wel eens bijna verslapen voor het ontbijt.

De stad

We zaten op een eilandje net voor de kust, Sentosa. Tropisch en erg gecultiveerd. Die gasten zijn bang dat de toeristen zich vervelen en proppen het eilandje vol met activiteiten en vermaak. Een lichtelijke overkill natuurlijk en toch erg vermakelijk.
De stad Singapore is heerlijk. Geweldige afwisseling van oud Chinatown tot hypermodern. Mooiste was wel een supernieuw hotel, er bovenop een soort boot wat ook meteen een zwembad was. En dan dat uitzicht vanaf de 57e etage, over de stad tijdens een vallende duisternis, top!

Maleisië

Vandaag 4 uurtjes in de bus gezeten en het schone en geoliede Singapore achter ons gelaten en richting Melaka gereden. Mooi die overgang, heerlijk weer die Aziatische 'puinhoop'. Aan de Hollanders kan het overigens niet liggen want die hebben er een paar mooi pandjes neer gezet wat eeuwen geleden.
Aandacht
Aan aandacht geen gebrek. Helaas niet voor de 40-plussers, wel voor de blonde kleine meisjes. Constant willen mensen met de adorable kids op de foto en ze beginnen zo onderhand ook nog aan hun sterrenstatus te wennen. Irritanter is dat ook iedereen ze wil aanraken en dan het liefst in het gezicht, waardoor de 3e R van reinheid weer in het gedrang komt. Daar moeten we nog even een modus voor vinden.

VOC

Melaka is een stad als alle andere Aziatische steden, maar dan met een alleraardigst historisch centrum. En dat hebben ze niet zelf gedaan, dat hebben die sympatieke Hollanders gedaan wat eeuwen geleden. Niet geheel charitatief uiteraard, maar toch, een sterk staaltje VOC mentaliteit zou JP zeggen.
Al die gebouwen in het 'oud hollansch rood' hebben een Hollands tintje, naast de vele straatnamen als Jonkerstreet.
Er liggen ook nog heel wat gesneuvelden op de begraafplaats, waaronder ene Reinier van God. Kan niet anders of dat moet familie van René zijn ( doopnaam Reinier). Een laatste eer bewijzen is het minste wat we konden doen ( mooi Bloemetje Tess!)

Zware jungle

Rond Melaka zijn er ook wat trackings te doen. Effe oefenen voor het echte werk dachten we.
Waarschijnlijk hadden we een trailtje van de high society te pakken, want we konden kiezen tussen een scootmobiel of een pausmobiel. Briljant. Mooi geasfalteerde weg, zo mag elke jungle wel zijn....!

• 06 November 2010 - 19:33

Ka&Con&Alex&Danique:

Heerlijk...Singapore, wil ook zo graag terug! Geniet van jullie avontuur en we willen foto's zien!!! Enjoy x

• 06 November 2010 - 19:46

Armand :

Pas vertrokken en ik ben nu al jaloers!

• 06 November 2010 - 20:34

Jette:

vanuit het huis van Miranda! haha het oppassen gaat gewoon door.klinkt echt heerlijk allemaal! alleen de 3R's? ik mis nog wat opvoedkundige kennis blijkbaar haha. moeten jullie me toch nog eens bijbrengen! vond het heel leuk om een smsje te krijgen :) en hopelijk spoedig wat foto's!
    liefs, jette

• 06 November 2010 - 21:05

Linda A:

Ja, vind je het gek dat je de 3e 'R' moet inleveren met die 2 mix and match jurkjes? Hoe lief kun je ze hebben? Erg leuk om te lezen over jullie eerste week. Succes met de verdere acclimatisering. Xx

• 06 November 2010 - 21:49

Mirjam En Pieter:

wat een heerlijke start, ziet er relaxed uit op de fot's, mooi zwembad...hier regen regen en nog eens regen vandaag, geniet ervan!

• 06 November 2010 - 22:36

Thomas:

Bloemetjes op reis; visjes in 't water! Fijn te zien dat jullie t zo goed maken. Enjoy!

• 06 November 2010 - 22:44

Thomas:

Enne, wordt Christ-Church het nieuwe reisthema? (stiekem toch een pelgrimage?)
    #eersteaanwijzingvoorwieisdemol!

• 07 November 2010 - 10:10

Vivi:

Wauw! Dat ziet er super uit allemaal! Wat een gaaf zwembad inderdaad!
    Veel plezier!
    x Vivi

• 07 November 2010 - 12:40

André:

Wat een heerlijk verslag, en wat een mooie foto's
    Have fun mensen!!!

• 07 November 2010 - 15:47

Nathalie S:

haha de 3 R's, 1 van de 3 is al gesneuveld (Reinheid; hadden jullie geen jodium, sterilon of alcohol mee?), de 2de zal komende weken ook echt wel sneuvelen: als jullie zulke leuke /mooie zwembaden met glijbanen uitzoeken zullen zij, maar ook jullie geen "Rust" krijgen :) enne... neem gerust van mij aan R nummer 3 gaat er ook nog wel aan deze vakantie!!!

Mooie foto's, geniet er lekker van en ben nu al nieuwsgiering naar het volgende verslag.
    Liefs

• 07 November 2010 - 20:00

Colette:

Hallo Sabine
    Het is een hele overgang vooral voor de meisjes maar ik vind het prachtig wat jullie doen. Groetjes colette

• 08 November 2010 - 08:32

Evelien Boddaert:

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en de reis goed is gegaan!
    Die kids, wat schattig!!!!
    Geniet ervan! xx eef

• 08 November 2010 - 08:39

Miranda:

wat ziet dat er super uit!! heerlijk! te jaloers.. ;)
    GENIETEN!! Xm

• 08 November 2010 - 08:52

Ellen:

wat ziet het er allemaal mooi uit! Geniet lekker van de quality time met elkaar en van de ervaringen!
    dikke kus!

• 09 November 2010 - 10:55

Brigitte:

Klinkt HEERLIJK allemaal! Blij voor jullie.

• 09 November 2010 - 18:21

Jaap VdD:

Fantastisch allemaal , maar ik val voor die 2 meisjes met 1 blikje drinken , wat een plaatje! ( en goed zuinig, want je moet nog 11 weken )

• 10 November 2010 - 16:16

Quita:

Wat een belevenissen allemaal. Goed om te horen dat jullie er zo van genieten!
    De foto's zijn ook geweldig vooral van de 2 kleine blondines.
    Hartelijke groet en tot de volgende keer. O,ja ook van Maarten. Hij heeft je gemaild hoor ik net.
    Kus,
    Quita

• 10 November 2010 - 19:07

Ellen Jacobs:

He hallo
    Wat een leuke foto's, en wat vreselijk om dat te moeten zien vanuit een guur en nat Nederland. Klinkt allemaal erg leuk en lekker. Enjoy!

• 10 November 2010 - 19:10

Suus Judith Tijmen:

Hallo daar.

Ziet er goed uit en jullie schrijven leuk.

Hier gaat ales goed. Jammer dat jullie zondag jl er niet bij waren!

Komend WE storm in NL!!

Kusjes

SJT

• 11 November 2010 - 08:10

Nathalie S:

He denken jullie er om. Wij adviseren reizigers op niet wat bij tentjes langs de weg te eten he!!! (foto 22/23) Coca cola doet wonderen :)

• 12 November 2010 - 12:37

Suzan:

Als ik dit al zie dan denk ik nu al, wat hebben wij fout gedaan? Zeker vandaag met windkracht 10!! Heerlijk om weer de slippers aan te kunnen doen.Het zwembad ziet er echt super uit. De glijbaan is geloof ik het enige wat bij Mac tot nu toe indruk maakt, verder nog de opmerking dat jullie wel heel lang het lopen zijn...
    Duidelijk dat Tessa en Ella het ook heel goed bevalt!

tot het volgende verslag!
    Dit weekend komt bij ons Sinterklaas aan in de haven en mogen we met de lampionnen gaan wandelen voor St. Maarten, ook heel leuk.... (nog altijd met windkracht 10)

Suzan, Mac, Jill en Armand

• 14 November 2010 - 10:06

Tijmen:

Hé Bloem

Die foto's bij de rivier: ik mis nog een senor Flor die een bommetje doet...

Geniet ze!
Sabine Rene Tessa Ella