Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Saigon

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

13 Juni 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De laatste dagen in Vietnam.
We zitten in Ho Chi Minh City, de grootste stad van Vietnam ( en vroeger Saigon genaamd) Heel andere sfeer weer dan Hanoi. Veel moderner. Temperaturen zijn ook wat genormaliseerd, van hittegolf met gemiddeld 40, nu naar 30 graden (iets we vast gaan missen in Australië). Reizen is ook een stuk aangenamer geworden vergeleken met ons backpack-verleden. Eenmaal een binnenlandse vlucht, verder steeds een privé auto met chauffeur. Chauffeur spreekt meestal geen woord Engels, wel zo relaxed voor 5 uur.
Hoi An is een heerlijk Frans koloniaal dorpje aan de kust met dito sfeer. Mooie omgeving.
Daarna Nha Trang en Mui Ne. Twee kustplaatsen waar mn gechilled dient te worden aan prachtige stranden. Top even om na 2 weken veel gezien en gedaan te hebben en on the move geweest te zijn, even een pas op de strand-plaats te maken.
Nu in Ho Chi Minh City, oftewel Saigon. In de Cu Chi tunnels net ten noorden hiervan indrukwekkende oorlogshistorie bekeken. Uitgebreid gangenstelsel van de Vietcong, waar de Amerikanen geen vat op hadden. Op Vietnamese wijze de propaganda over ons heen laten komen. Een mooi tegenwicht tegen de Amerikaanse 'Platoon-propaganda'. Indrukwekkend hoe ze konden leven in die tunnels. Als je als Vietcong aan claustrofobie lijdt, dan had je wel een probleempje overigens. Tjonge wat zijn die gangen nauw.

We hebben genoten van Vietnam. Heel gaaf land, zeer vriendelijke en bovenal relaxte mensen. Je moet natuurlijk wel een beetje tegen hitte kunnen!
Vandaag pakken we het vliegtuig naar Bangkok. Morgen hebben we precies 24 uur om heel Bangkok te ontdekken (wordt een druk dagje dus) voordat we doorvliegen richting Australië.

Filmpjes uploaden is de laatste keer een probleem gebleken, vandaar dat ik ook de link geef (even copy-paste):

II Sapa:

III hoi an: