Sunshine Coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Sunshine Coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

03 Juli 2015 | Australië, Hervey Bay

Laatste verslag is alweer lang geleden. En inmiddels hebben we heel wat km afgelegd. Allereerst gevlogen van Ho Chi Minh naar Bangkok. Daar hadden we precies 24 uur. Zowel Sabine en René kennen de stad van meer dan 20 jaar geleden en zoals elke Aziatische grote stad, onherkenbaar veranderd. Enorme skyline er bij. Enorm dynamisch ook. Eten is fantastisch in hippe wijkjes.
Zondagochtend met Co van Kessel tours (een begrip bij velen) een fietstocht gemaakt: de meest briljante manier om Bangkok te verkennen. Bizar gaaf om dwars door de marktjes, tempeltjes, achterafsteegjes en ambachtswijkjes te fietsen. Nog even bijkomen bij het zwembad en de taxi staat voor; 24 uur zijn voorbij. Op naar het vliegveld.

Down Under.
Een nachtje verder komen we aan in Sydney. Heerlijke stad. Enorme vibes. Ook enorm stuk kouder zeg. Effe wennen. Lange broeken en truien, diep weggezakt in de koffers door de 40+ van Vietnam, weer eens aan. De outfit die de komende tijd even de standaard zal zijn.
Oude buurjongen van Sabine, Luc nog gezien. Vijf jaar geleden troffen we hem en zijn gezin nog in Wellington, NZ. Nu naar Sydney verhuisd.

Na Sydney werd het tijd te gaan settelen in onze nieuwe habitat, de camper, het vervoermiddel voor de komende 6 weken.
Eerste stop, the Blue Mountains. Direct door waarom het zo heet want we waren behoorlijk aan het blauwbekken daar. Tegen het vriespunt aan zo'n beetje. Kachel werd direct getest. Prachtige omgeving met briljante uitzichten.
Langs de kust trekken we langzaam omhoog. Temperaturen stijgen gelukkig mee omhoog, voor de winter zeer aangenaam tot 26 graden.
We rijden langs vele surfplekken en praktiseren dat net zo hard mee. Voor René zijn de hoge golven iets te hoog gegrepen vooralsnog (waarschijnlijk te zware botten!), Tessa daarentegen bakt er meer van. Een cursus golfsurfen in Egmond werpt dan toch z'n vruchten af!
Zeer inspirerend zijn de namen ook die we aan doen. Van Gold Coast, tot Sunshine Beach, Palm Beach, Miami en Surfers Paradise (vooruitziende blik hadden de ontdekkingsreizigers!). Of een uitkijkpunt met de pretentieuze naam 'The best of all loukout'; moet je toch stevig in je camper zitten om die omweg niet even te pakken. En of het klopt? Helaas was het mistig dus we zullen het nooit weten.
Prachtige belevenis was ook het whale-whatching. De meisjes konden zich er weinig bij voorstellen, totdat ze zo'n enorm slagschip voorbij zien komen of uit het water zien springen. Gelardeerd door wat dolfijnen en hun feest was compleet.
Net Fraser Island gedaan. Een enorm zandeiland, niet te vergelijken met Texel. Rainforest er op, bezaaid met mulle zandpaden waar we met een 4x4 doorheen banjerden. Er was één snelweg op het eiland; het strand aan de oostkust. En het was er nog druk ook, met ook zo nu een dan een klein vliegtuigje dat effe landt. Prachtige meren, uitgestrekte stranden waar we dus over reden, begeleid door vele walvissen, kraakheldere rivieren, zandrotsformaties, groot scheepswrak op het strand. Verbazingwekkend divers.
Net als de hele oostkust hier.
Sabine Rene Tessa Ella

Actief sinds 10 Aug. 2010