Hanoi, Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu Hanoi, Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Rene Tessa Ella - WaarBenJij.nu

Hanoi, Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Sabine Rene Tessa Ella

25 Mei 2015 | Vietnam, Hanoi

Hanoi

Bijna een week onderweg en we zijn gearriveerd in Vietnam.
Prima vlucht gehad via de woestijn van Dubai, naar Hongkong. Erg indrukwekkende stad met veel tegenstellingen, van hypermodern tot traditioneel Chinees. Top om aan de temperaturen en de tropische buien te wennen met de jetlag in de benen. Het went uiteraard snel, stortregens gingen echter gestaag door, waardoor we met een gerust gevoel konden chillen aan de infinity pool.

Na 3 dagen stegen we op voor een korte vlucht naar Hanoi, Vietnam.
Met temperaturen van 35 graden en de heerlijke drukte, komt het land direct als een warme deken over je heen. Van georganiseerde drukte in Hongkong naar anarchistische chaos in Hanoi. Een heerlijke sfeer geeft het. De wegen zijn bezaaid met mn brommertjes, auto's en weer brommertjes. Regels zijn er niet. En gek genoeg gaat alles goed. Geen ongeluk gezien. Iedereen rijdt heel relaxed, respecteert elkaar. Effe wennen met oversteken (zebrapaden hebben hier een geheel andere betekenis, welke is nog niet geheel duidelijk) maar ook dat went snel.
Hanoi is een mooie Aziatische stad met veel Franse invloeden. Ook communistische. Vandaag het mausoleum bezocht. Ho chi Minh ligt hier opgebaard. We schrokken even van de rij. Verklaren we toeristen voor gek als ze in de rij voor het Anne Frank huis staan. Hier lachen ze er om. Een rij van 2-3 km op z'n minst (99% autochtoon).
Was wel even lastig puntje achteraf uit te leggen aan de meiden waarom we twee uur in de rij staan om 30 sec een dode man te zien.
Nog steeds niet gelukt overigens.
Onze uitvalsbasis is een prachtig koloniaal hotel. Ook erg in trek als fotolocatie voor bruidjes. Als je aan het ontbijten bent, zie in elke ooghoek wel enkele bruidjes poseren. Bizar gezicht.
De meiden zijn ondertussen 5 jaar ouder, maar blijkbaar nog immer schattig. Alle lokalen willen nog met ze op de foto. En ook de bruidsreportages worden inmiddels gelardeerd met wat blonde lokken..
Sabine Rene Tessa Ella

Actief sinds 10 Aug. 2010